Fundació Agbar / Notícies / Ningú sense sostre

11 Juliol 2018

Ningú sense sostre

Avui hem signat un conveni de col·laboració amb la Fundació Hàbitat3, una gestora d’habitatge social impulsada des del tercer sector social català perquè tota la societat, en especial els col·lectius més vulnerables, puguin disposar d’un habitatge digne. El conveni suposa la participació i el suport per destinar habitatges públics al desenvolupament de programes socials relacionats amb la inclusió de persones amb necessitats d’atenció especials. Hàbitat3 fa d’intermediària entre la Generalitat i les entitats socials, amb l’objectiu que el projecte sigui coherent en els continguts i els objectius a assolir.

A més de proporcionar a aquestes persones un habitatge que compleix amb tots els requeriments exigits pels serveis socials de referència en el sector, se’ls garanteix suport socioeducatiu, ja que se’ls ajuda a consolidar les seves actituds, habilitats i coneixements perquè puguin viure de manera autònoma. En el cas de les famílies, quan és necessari, s’incideix en les relacions entre els membres, per construir una dinàmica familiar satisfactòria. A la vegada, també es vetlla per garantir una convivència positiva amb la xarxa veïnal i l’entorn social.

Perquè el programa sigui al màxim d’enriquidor per a tothom, s’ha creat un Consell de Governança de l’edifici, compost per la Fundació Hàbitat3 i per Unió d’Entitats de la Marina. La Fundació Hàbitat3 fa el seguiment necessari per tal de garantir el bon ús dels habitatges amb el seu equip d’educadors socials i una persona que està permanentment a l’edifici. Des de finals del 2015 fins a finals del 2017, a l’edifici del carrer de Sant Eloi s’han atès 44 persones cada any, s’ha ajudat 18 persones a reincorporar-se al món laboral i s’ha aconseguit que 9 persones que dormien al carrer, a dia d’avui, tinguin un habitatge propi. La valoració de la iniciativa per part del veïnat és molt positiva, tant per la bona convivència com per la participació dels residents en activitats comunitàries.

Aquest projecte no té antecedents a Catalunya, ja que es basa en la col·laboració entre l’Administració pública, les entitats socials i la societat. Hi conviuen diferents perfils d’entitats i usuaris, i a més a més, es duu a terme un seguiment de l’edifici i de les persones que hi viuen.

L’accés a un habitatge digne hauria de ser un dret fonamental per a tothom. És una peça clau en la contribució a l’èxit dels processos d’inclusió social de persones en risc d’exclusió. Des de la Fundació Agbar, volem transformar el nostre entorn i cooperar per millorar la qualitat de vida de les persones que ho necessiten.